Friday, May 28, 2010

best friends...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


as human u usually have a friends for companyinn, as human being, we always need friends to do something like eat, work,sharing the problem doing something and so on. we will feel lonely if we don't have friends and being alone, our prophet also have saidina abu bakar as good friends and always encourage, motivate, give support to our prophet until nabi bersabda, half of iman is inside saidina abu bakar and another half is for ummat ku, the friends beside u can become big significant and effect to your life.

when your friends in pain, don't add their burden wit your act, zul don't ask for pity, dont ask sympathy, don't ask money just what zul want give support to me and take teachinn from what i done,and i got some pahala from it, and maybe pray for me a little, don't replicate what i'm done and acting beinnn sad,playinn the sad song always, and lyinn to me... what are u tryiinn to do? what inside u? what my fault u became and act like that?sometime the jokes must be in the right place and in the right time, and plis be honest to me. when u always say a lie but i always story to u what inside me, it become something not right, what wrong this relationship? its is wrong to know about u? when u know all about me? what the point being the best friend if not base on on honest? i maybe the most misarable man in the world, but i become happy and always support the happiness of my friends

and when u know the real truth, it become very2 big burden to me, i already wipe away my pain, but because your act, it like big punch straight to your heart, addin my pain,it hurt!!! and again, my binik become victim, she is only the best friends i had in this world, always be at my side, we always together and always beside me whether im happy and in pain, 170kmh become ordinary, just like 80kmh,but still not enough, i want more speed!!! i become addict with speed and cravinnn for more speed and again when i driving fast and feel adrenaline kicks inside the body, and g force toward u, i feel happy and away from the problem,but my fellow friend plis dont try this act, one profesional like me can do the stunt action ;) if i get sports,fast car car hehe, its my dream actually 

im not ask friends like saidina abu bakar,but be honest,understand me, do not add anymore burden to me, i already forgive what he done,and dont afraid, i will become profesional and not mix the personal problem and profesional things,long time ago, and i know,sy taklayak disayangi, dicintai sesiapa pun,that my promise to myself. love is not for me, its for another person, but not for me, i know that fact that u try to express but i become phobia and the pain just like in cinema, play again in my mind, its hurt !!!and i happy and want to be alone, in the end i will be alone forever, do not trust anyone, what the point i have best friend if add pain inside me?i feel happy being alone and again, do not trust anyone fully, even your best friends. ya ALLAH plis guide me to the right way, path and become a good muslim

biar saya sorang2 kt sini sampai bila2 ;)




Thursday, May 27, 2010

ancaman yahudi kepada islam menurut alquran

yahudi adalah suku kaum dari keturunan nabi2 yang dimuliakan, mereka pada suatu ketika dahulu merupakan bangsa terpilih, tetapi kerana kedegillan, keangkuhan, sifat perkauman, sifat tamak mereka menyebabkan mereka dilaknat dan dikutuk oleh ALLAH. sejarah jua menunjukkan mereka telah membunuh banyak nabi2 yang diutuskan kepada mereka, walaupun ALLAH telah memberi pelbagai nikmat kepada mereka, cthnya seperti manna dan salwa ketika mereka terlepas dari dikejar oleh firaun selepas nabi musa membelah laut, dan nabi musa pergi ke gunung sina untuk mendapat firman ALLAH, tetapi apabila beliau kembali, bani israel ini menyembah patung lembu yang boleh berkata-kata, yahudi ini adalah musuh islam yang nyata, mereka tidak akan  redha kpada umat islam kecuali kita mengikut ajaran mereka. Berikut adalah apa yg dikatakan tentang yahudi melalui firman ALLAH swt melalui alquran









2. Memulakan peperangan dengan memerangi dan menceroboh tanah orang-orang Islam dan mengusir mereka dari tanahnya. (Al-Baqarah : 190, 191; Al-Maidah : 78)
ini terjadi di palestin ketika mereka merampas tanah2 palestin dan mencipta negara haram, israel

3. Sentiasa berusaha memerangi sehinggalah orang-orang Islam sendiri lupa kepada agama, murtad atau kembali menyokong mereka. (Al-Baqarah : 217 Al-Maidah : 64)
banyak terjadi di negara arab, mesir, sendiri menjadi agen yahudi, sehinggakan mereka tidakmahu memberi laluan kpd bantuan kemanusiaan

4. Menghalangi orang-orang Islam menggunakan masjid, berusaha meruntuhkan masjid dan memesongkan mereka dari menuruti jalan Allah. (Al-Baqarah : 114, 217; Ali-Imran : 99; An-Nisa : 160; At-Taubah : 34)
di palestin mereka mengorek dibawah al aqsa untuk melemahkan stucturenya

5. Menyebarkan fahaman dan pegangan berdasarkan logik akal mereka untuk menyesatkan pemikiran orang-orang Islam. (Al-Baqarah : 135; Ali-Imran : 69, 78)
sudah ada fahaman tidak percayakan tuhan,

6. Membeza-bezakan dan membanding-bandingkan agama dengan tujuan menganjurkan penyesatan, perpecahan dan permusuhan. (Al-Baqarah : 136)
mereka melaga dan menjadi batu api diantara agama yang berlainan


7. Menyebarkan berita-berita palsu atau mengandungi fitnah untuk menegakkan kebenaran mereka. (Al-Baqarah : 140)
wtc antara fitnah2 yg dibuat oleh yahudi, pada hari kejadian beberapa ribu org yahudi tidak datang kerja dan tidak logik utk wtc runtuh begitu sahaja lihat website nhttp://www.facebook.com/pages/-ISLAM-TERBUKTI-BENAR-/298400792751?v=photos 

8. Melakukan fitnah dengan menimbulkan kekacauan, merampas harta, menyakiti dan mengganggu kebebasan beragama dan apa sahaja bentuk penganiayaan atau segala perbuatan yang dimaksudkan untuk menindas orang-orang Islam. (Al-Baqarah : 191, 217)
banyak kelakuan ini berlaku di palestin

9. Suka bertindak memecah-belahkan perpaduan dan kasih-sayang dengan menggunakan perancangan dan pakatan jahat. (Al-Baqarah : 102)


10. Berkekalan berbalah, bermusuh, membenci dan mencari kesalahan orang-orang Islam. (Al-Baqarah : 137; Al-Maidah : 64)


11. Berusaha menggoncangkan iman orang-orang Islam dengan mulut yang manis dan tutur kata yang baik. (Al-Baqarah : 205; Ali-Imran : 73)


12. Menggunakan segala muslihat dan tipu-daya termasuk hasutan untuk mendatangkan mudarat, menimpakan bencana seterusnya menghancurkan Islam. (Ali-Imran : 54, 118, 120; Al-Mujadalah :8)
di turki mereka menggunakan kamal artartuk supaya memecahbelahkan khalifah uthmaniah


13. Menimbulkan kekeliruan dan kerosakan agar orang-orang Islam menentang perintah Allah. (Ali-Imran : 72; Al-Maidah : 64)
mereka menggunakan media yg dikawal oleh mereka dengan menyebarkan fitnah dan ketakutan kepada islam, contohnya orang yang mengunakan sunnah nabi dipandang serong dan dikatakan terrorist dan ketinggalan zaman

14. Mencari jalan agar orang-orang Islam taat kepada mereka untuk memudahkan pemesongan agama. (Ali-Imran : 100, 149)
mereka menggunakan wanita,kekayaan, hiburan sebagai umpan

15. Sentiasa menyakiti hati orang-orang Islam dengan mencela, mengejek dan menuduh tanpa asas. (Ali-Imran : 111; An-Nisa : 46)


16. Meletakkan orang-orang Islam dalam keadaan miskin agar orang-orang Islam kembali memohon simpati kepada mereka. (Ali-Imran : 181)
ni mcm IMF meminta pnjaman dari mereka dan mereka boleh kawal ekonomi kita


so kwn2 marilah kita berhati2 supaya tidak terpengaruh dgn dakyah yahudi ini, perlu diingat puak yahudi inilah yang akan membantu dajjal dan akan berperang dengan umat islam satu hari nanti, semoga kita dilindungi dan dirahmati selalu ;)

Monday, May 24, 2010

happy tau ;)



Saturday, May 22, 2010

seat belt!!! hidup dan mati anda!!!











zul actually have to write this post because zul see many friends did not wear seat belt, i have my friends died because involve in accident, my friend from the technic school and there are 2 person died because thrown out during accident happen,her friends try to overtake the express bus,but he turn to left lane too early,so the car, spinning and hit the divider and that 2 person died because thrown out from the car. the body did not have many bleading but since she hit at the head and cause the injury to her



cara2 memakai talipinggang keledar dengan betul ;)

hu because zul before this learn about automotive, zul know about the important of people to wear seat belt,actually in nature, when something moving, there are some force tend to make u still moving, especially when u moving with high velocity and u have a big weight, this force is call inertia 


Inertia is a tendency of all objects and matter in the universe to stay still, or, if moving, to continue moving in the same direction, unless acted on by some outside force. This forms the first law of motion formulated by Isaac Newton (1642-1727). To move a body at rest, enough external force must be used to overcome the object's inertia; the larger the object is, the more force is required to move it
the real comparison advertisment with the nature


that means all the time we do something, there are force tend to fight the direction of the force with exact force we produce, still dont understand? too technical? see the example below


when we do the experiment above, when we move the card, the coin still in that position and then goin inside the glass, its the same thing when we moving in the car when moving and stop suddently,like accident occur. there are the some force of inertia tend to make people inside moving, same thing with the coin but its more dangerous because we have the weight of people and weight of car with high velocity of car and can causes death to the passenger







 haha jgn bli baju nih lak

According to a research report from the National Highway Traffic and Safety Administration, seatbelts save approximately 13,000 lives in the United States each year. Furthermore, the NHTSA estimates that 7,000 U.S. car accident fatalities would have been avoided if the victims had been wearing belts.

luahan hati keluarga mangsa

ha, mcm ni lg bgos!

any time a car comes to a sudden stop, a passenger comes to a sudden stop as well. A seatbelt's job is to spread the stopping force across sturdier parts of your body in order to minimize damage.is a safety harness designed to secure the occupant of a vehicle against harmful movement that may result from a collision or a sudden stop. As part of an overall automobile passive safety system, seat belts are intended to reduce injuries by stopping the wearer from hitting hard interior elements of the vehicle, or other passengers (the so-called second impact), are in the correct position for the airbag to deploy and prevent the passenger from being thrown from the vehicle. Seat belts also absorb energy by being designed to stretch during an impact, so that there is less speed differential between the passenger's body and their vehicle interior, and also to spread the loading of impact on the passengers body

A typical seatbelt consists of a lap belt, which rests over your pelvis, and a shoulder belt, which extends across your chest. The two belt sections are tightly secured to the frame of the car in order to hold passengers in their seats.

When the belt is worn correctly, it will apply most of the stopping force to the rib cage and the pelvis, which are relatively sturdy parts of the body. Since the belts extend across a wide section of your body, the force isn't concentrated in a small area, so it can't do as much damage. Additionally, the seatbeltwebbing is made of more flexible material than the dashboard or windshield. It stretches a little bit, which means the stop isn't quite so abrupt. The seatbelt shouldn't give more than a little, however, or you might bang into the steering wheel or side window. Safe seatbelts will only let you shift forward slightly.

when the accident occur, there are high energy that can damage the passenger and the seat belt work together with car crumple zone and all the research of collusion impact use dummy robot and engineer study and absorb the energy, and the study is done with dummy robot use seat belt and the car travel about 64kilometer/hour even the state of art safety technology do not use when u do not use seat belt and thrown out from the car

about 80% people thrown out during accident are dead or badly injured, because they hit directly with the force of inertia

  bayangkan anda tercampak keluar sebegini? dan didepannya lori bawak besi

A car's crumple zones do the real work of softening the blow. Crumple zones are areas in the front and rear of a car that collapse relatively easily. Instead of the entire car coming to an abrupt stop when it hits an obstacle, it absorbs some of the impact force by flattening, like an empty soda can. The car's cabin is much sturdier, so it does not crumple around the passengers. It continues moving briefly, crushing the front of the car against the obstacle. Of course, crumple zones will only protect you if you move with the cab of the car -- that is, if you are secured to the seat by your seatbelt.
ha klo tercampak meninggal mcm ni mcm ne?

when its come to calculation about force occur,

lets calculate the force  

For the car crash scenario where a car stops in 1 foot from a speed of 30 mi/hr, what is the force on the driver? Assume a 160 lb (mass = 5 slugs) driver.
If firmly held in non-stretching seatbelt harness: Stopping distance 1 ft.














  • Deceleration = 967 ft/s2 = 294 m/s2 = 30 g's
  • Force = 4813 lb = 21412 N = 2.4 tons
Non-stretching seatbelt
If not wearing seatbelt, stopping distance determined by nature of collision with windshield, steering column, etc. : stopping distance 0.2 ft.






  • Deceleration = 4836 ft/s2 = 1474 m/s2 = 150 g's
  • Force = 24068 lb = 107059 N = 12 tons!!
No seatbelt!
If seat belt harness stretches, increasing stopping distance by 50%: 1.5 ft.






  • Deceleration = 645ft/s2 = 197 m/s2 = 20 g's
  • Force = 3209 lb = 14274 N = 1.6 tons
Stretching seatbelt
These calculated numbers assume constant deceleration, and are therefore an estimate of the average force of impact.


                                              




can my felow friends imagine to get as many 12tonns of force of impact during accident occur and the car only travel about 50km/hour? how about u drive faster and not wearing seatbelt?
so let buckle up our seat belt, jgn degil2 ;)

Tuesday, May 18, 2010

hati...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



marilah kita sama2 bersangka baik dan memperbaiki dan mencuci hati kita supaya seperti sabda nabi kita Muhammad s.a.w didalam badan kita ada sekeping daging, baik daging itu, baiklah seseorang itu..

Perasaan hasad,dengki,ujub dan riyak adalah perasaan kotor yang ada di dalam hati manusia kecuali Rasulullah SAW yang telah dicuci hatinya semasa peristiwa Israk dan Mikraj.

diantara cara membersihkan hati kita ialah sentiasa bersangka baik dan sentiasa bertaqwa kepadaNYA

Berikut adalah tips dari Syeikh Abdulkadir Al Jailani untuk sentiasa bersangka baik sesama insan.

Jika engkau bertemu dengan seseorang, maka yakinilah bahawa dia lebih baik darimu. Ucapkan dalam hatimu :
"Mungkin kedudukannya di sisi Allah jauh lebih baik dan lebih tinggi dariku".

Jika bertemu anak kecil, maka ucapkanlah (dalam hatimu) :
"Anak ini belum bermaksiat kepada Allah, sedangkan diriku telah banyak bermaksiat kepadaNya. Tentu anak ini jauh lebih baik dariku"..

Jika bertemu orang tua, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Dia telah beribadah kepada Allah jauh lebih lama dariku, tentu dia lebih baik dariku."

Jika bertemu dengan seorang yang berilmu, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Orang ini memperoleh kurnia yang tidak akan kuperolehi, mencapai kedudukan yang tidak akan pernah kucapai, mengetahui apa yang tidak kuketahui dan dia mengamalkan ilmunya, tentu dia lebih baik dariku."

Jika bertemu dengan seorang yang bodoh, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Orang ini bermaksiat kepada Allah kerana dia bodoh (tidak tahu), sedangkan aku bermaksiat kepadaNya padahal aku mengetahui akibatnya.Dan aku tidak tahu bagaimana akhir umurku dan umurnya kelak. Dia tentu lebih baik dariku."

Jika bertemu dengan orang kafir, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Aku tidak tahu bagaimana keadaannya kelak, mungkin di akhir usianya dia memeluk Islam dan beramal soleh. Dan mungkin boleh jadi di akhir usia diriku kufur dan berbuat buruk.


Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :

1. Pemarah paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang. dan bila diri dikawal kemarahan pastilah senang syaitan menghasut untuk melakukan kejahatan bagi memuaskan hati yang sedang marah

2. Pendendam tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.

3. Hasad dengki - amalannya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat iblis. Hasad dengkilah yg menyebabkan iblis pada suatu ketika dahulu antara hamba yang sentiasa beribadat kepada ALLAH dan mempunyai darjat yang tinggi tetapi menjadi hamba yang derhaka dan di benci kerana enggan sujud kepada nabi Adam as. dan menjadi hamba yang paling jahat disebabkan hasad dengki.

4. Bakhil - sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui manusia.bukan 100% hak seseorang, tetapi juga untuk diagih2kan kepada yang memerlukan

5. Tamak orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi.. ** Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.

6. Tidak sabar andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (bersabar dalam segala2nya dan apabila kita bersabar,ketika ujianNYA insya allah kita akan diberi ganjaran yang besar ;))

7. Ego - ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin.

8. Riak terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada..

9. Cinta dunia - tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah... Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.

Kesimpulan
Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH.

Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan bahagia jua akhirnya.

bersederhanalah dalam semua perkara dan nabi Muhammad s.a.w sendiri amat bersederhana orangnya. So..sama-samalah kite sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...andai kita terleka dengan dunia buruklahh padahnya. selain itu kita hendaklah sentiasa berdoa kepada yang MAHA ESA,dan sentiasa bertasbih, memuji2 NYA, dan sentiasa mengingatiNYA ingat lah dunia ini tempat sementara, dan tiada yang lebih lengkap,dan lebih hebat selain dariNYA dan ingatlah jangan lah kita Perasaan hasad,dengki,ujub dan riyak kerana sifat2 inilah akan membawa kita ke dosa2 lain dan kita cuma hamba yang bersifat lemah.. didunia ini adalah tempat persinggahan sementara dalam mengumpul amalan,diakhirat jualah kita dikembalikan dan diberikan balasan ;)

Friday, May 14, 2010

bosan dengan laptop anda?


Laptop tu leh wt umah burung kakak tua


boleh gak wt lap salji


bole wat cover muka time tido


tempat menapis air liur basi


leh jadi perangkap tikus


wt hempuk kat dinding


menerangi alam maya time nk study


boleh wat main pingpong


haaa leh wt tempat duduk time tgu LRT

hahaha ini lah antara kegunaan laptop anda mcm kelapa lee pelbagai guna ;)

Thursday, May 13, 2010

selamat tinggal.... kamu.....



SELAMAT TINGGAL.... kamu......

huhuhuhu

hee sebenarnya seseorang yg menemani zul,seseorang yang membuat zul happy selama ini,seseorang yg menghapuskan kesedihan,comel,seorang yang matang,yg memberi nasihat dan dorongan selama ini telah pergi meninggalkan zul,at her own will, its because she don't want our relationship goinn further and will hurt her boyfriends,

apa yang buat zul jatuh cinta kat die sebab zul rasa perfect bila die disamping zul,die mempunyai all my heart want from from girl,die seorang yang cantik, zul dapat merasai keikhlasan die, take care kat zul, selalu nasihat zul, selalu menemani zul, selalu bagi semangat dan dorongan kat zul, memahami zul, sudi berkawan ngn zul walaupun zul rasa zul ni mcm tklayak je kwn ngn dia,she always keep make me happy,make me smile like never before,laugh together,give advice, she's very2 honest,she kejutkn saya subuh,she have a good religion basic, very2 matured basically, and banyak benda kita orang sama contohnya, tak suka bawang, tk suka buat orang tunggu, suka msak and happy tgok org happy makan masakan kita, mencintaiNYA, suka kta perniagaan, and salah satu impian zul nk ada bisnes sendiri.she the one who can make me happy, make me more closer to Allah, n banyak lg kalau nk cita dlm blog nih,

zul rasa sorang2 selama nih kerana zul rasa takda sesiapa, sbb zul nih seorang yang sangat2 fobia, parent zul,zul sayang sgt2 kat dieorang tapi zul selalu gaduh ngn ayah .tapi dengan mak ada la ego anak lelaki, malu nk cita kisah cinta, n kawan2 lak zul dah fobia nk percaya dieorang coz masa diploma dulu zul pernah cerita tentang x zul,dieorang memperlekehkan zul, menghina zul and sampai satu tahap zul ilang keyakinan kat diri sendiri and make the problem become worst gila2 sampai zul dh tknak percaya kat org sgt2,sakit sangat2 masa tu and only god knows the pain i have to face.g pn zul dah biasa sorang2,

zul actually very proud and respect to the decision she made, because zul before this have girlfriend tapi she have another man and zul mintak clash ngn gf but, she dont want to let zul away, tapi die still tknak lepaskan zul,tapi, die selalu keluar dgn bf die dan zul tetap jaga hubungan kami,and nobody beside me at that time and it sakit sgt2...and bf gf zul sampai msg2, call, n bg msg kt myspace suruh saya tinggalkan gf sy and sampai satu level sampai maki2 zul.. sakit sgt2, till one day, buntu sgt2 zul berdoa.. esoknya die terus ckp ngn kwn die suruh cakap kat zul die nk tgllkan zul.tapi zul cuba call die tp die tetap tknak angkat hp dan biarkan zul sorg2, sedih sgt2 masa tu. tuhan sahaja yg tau. so zul sangat2 tahu kesakitanya apabila ada orang ketiga and when someone take your gf like happen to me twice.zul pun rasa bersalah sgt2 kt boyfriends die.kawan2 kalau kamu tkmau org buat kat kita, jangan lah kita buat kat orang, Allah akan balas kat dunia lg apatah lagi kat akhirat.

zul feelinn very2 sad because she's the one who wipe away my sadness,my pain and she the one accompanyinn me before,we msg, call, meet her, and she make me happy all the time,zul rasa tk lengkap je hidup zul kalau tak buat tu semua, till zul punya classmate perasan and tnya kat zul, ceria je and skang kawan zul ckp nmpak zul mcm tgh bersedih, termenung sorang2.zul rasa tk pnh jmp perempuan yg ikhlas n honest mcm die, zul don't have anyone kecuali die,n bila die nasihat kan zul, zul rasa happy sangat2 ada org sudi nasihat kan zul, care kat zul and bila die nasihat, penuh dengan hikmah,tiada lg someone to smile,gelak sama2 tapi semuanya tinggal kenangn je..kenangan bersama kamu buat saya kuat. terima kasih...

tapi zul rasa happy sgt2 and zul nak tengok sgt2 die bahagia, n dia pernah ckap die bahagia sangat ngan boyfriends die, zul rasa happy sangat kalau tgok senyuman die, bila die gelak, inside me feeling something u can't describe, and kawan2 kalau kamu menyanyangi seseorang, kawan2 msti ikhlas and msti nk tgok dieorg happy je kn? heee tu lah yang zul rasa.. kamu.. happy2 selalu tau? kalau tk zul lagi sedih tgok kmu sedih.. sy lg bahagia tgok kamu bahagia,

kamu, TERIMA KASIH sgt2 sudi mngajar saya erti bahagia,mangajar saya keikhlasan,erti kasih sayang,feeling someone to take care about me, nasihat2 yang berguna buat saya menghadapi kehidupan ini,memberi semangat kat saya supaya tidak berputus asa.memberi semangat dan dorongan kat zul, zul kan selalu, sentiasa mendoakan kamu, and doa2 zul untuk kamu kepadaNYA kah buat zul rasa puas, rasa happy sangat2 zul dapat merasakan kenikmatan dalam berdoa,bila mengadu kepadanya, zul rasa kuat sgt2 n rasa dekat sangat2 kpd NYA bila berharap dan berdoa kepadaNYA

kamu... selamat tinggal,kamu.. jgn renyah2, kamu kalau sjuk pakai sweater ke pe ke, t sjuk, akit kaki, kamu... jga diri elok-elok, kamu... tuam yer kalau sakit?jgn lupa minum 100+ klau sakit, kamu... jgn lupa pakai talipinggang keledar kalau naik kereta? jgn kene hujan, t sakit kepala t,:'(.kamu jangan degil2 yer? kan kamu dah promise? kalau untuk kebaikan apa slhnya kita berubah kan? ;) ambik kebaikan dari nasihat2 zul ;)

zul kat sini akan memperbaiki diri zul supaya menjadi perfect untuk kamu,jikalau kita ditakdirkan bersama, zul akan berusaha untuk menggemukkan badan,hensem kan g diri zul,blajar dan berusaha untuk mempunyai kerjaya yang hebat dan melengkapi diri zul untuk membahagiakan kamu. n kalau boyfriend kamu tak jaga kamu betul2,wt kamu sedih, manyakiti hati kamu, kembalilah kepada zul, and zul janji akan menyayangi kamu,setia kpd kamu, akan menjaga kamu selagi zul bernafas, selagi tuhan masih mengizin kan, zul nk jaga kamu selalu... and we all do not know what happen in future, jodoh, ajal, maut ditangan tuhan, tapi at least zul ada target dan hati zul susah sangat untuk berubah ;) and zul akan berusaha bersungguh2 untuk kamu happy.zul akan tunggu kamu,sampai satu hari nanti sampai ditakdirkan hati zul berubah. tapi hanya ALLAH sahaja yang mengetahui segala2nya, DIA pengatur dan pencipta yang hebat,DIA tahu apa yang terbaik untuk kita,


KAMU KEMBALI KT SAYA YE KALAU BOYFRIEND KAMU WT KAMU SEDIH? SAYA SENTIASA TGU KAMU... SELAMAT TINGGAL KAMU.... TERIMAKASIH KERANA SUDI SINGGAH DIHATI INI DAN TERIMA KASIH UNTUK SEGALA-GALANYA...



video
lagu untuk kamu....

Friday, May 7, 2010

exam n girl friends

my black friend from djibouti, post this on facebook

Exams are like GIRL FRIENDS;
1,Too Many Questions.
2,Difficult to Understand.
3,More Explanation is Needed.
4,Result is always FAIL!....... hehe

hehehe is it true right ;) anyway gudluck and all the best to all felow friends take last paper at 8 and 9, after this we can holiday!!!

Tuesday, May 4, 2010

cinta hakiki


aku mencintai mu,minta maaf ya allah kerana menjadi hamba yg teruk, selalu terlupa,selalu berbuat dosa padaMU,

Cinta pada dunia, dunia akan pergi,
Cinta pada manusia, manusia akan mati,
Cintalah pada Allah kerana Dialah yang kekal abadi.

Hari ini kita begitu asyik dengan cinta. Cinta pada harta,
cinta pada dunia dan cinta pada kekasih. Sehinggakan Laila
Majnun, Romeo dan Juliet menjadi idola. Kita juga mengaku cinta
kepada yang Esa yang pada hakikinya tidak pernah terlintas
di sanubari. Buang emak buang saudara kerana kasih diturutkan.

Tapi kita kurang rasa cinta pada Yang Esa. Kita mengaku menyintai
Allah tapi tak pernah melaksanakan tanggungjawab kepadaNya.
Acap kali kita melafazkan cinta sehingga lalai untuk membuktikan
cinta kita pada yang Esa. Sekadar sembahyang lima waktu yang
kadang kala kita abaikan. Adakah itu bukti cinta kita pada Allah?
Sekadar berpuasa lapar dan dahaga sahaja, ataupun sekadar
mengeluarkan zakat atas desakan, itukah yang dipanggil cinta
abadi kepadaNya?

Amalan kita hanyalah ala kadar saja. Sedarlah amalan yang kita
bangga-banggakan selama ini sebenarnya masih jauh lagi untuk
membuktikan cinta pada Allah. Cinta sebenarnya ialah cinta yang
dipenuhi keikhlasan begitu juga dengan amalan kita kepadaNya.

Tanda-tanda cinta pada Allah:
1. Cinta pada kematian
2. Bermunajat kepada Allah
3. Sentiasa berzikir kepada Allah
4. Berjuang dijalan Allah
5. Melakukan ketaatan dirasakan nikmat
6. Tidak berduka dengan kehilangan sesuatu
7. Menundukkan nafsu
8. Menjalin kasih sayang sesama makluk
9. Takut berpaling daripada Allah.

Cintai lah DIA cinta yang utama,cinta kepada ALLAH adalah cinta yang hakiki, ya ALLAH , berilah petunjuk kepada hamba mu yg hina ini,kuatkan lah aku, jauhi lah aku dari perasaan sedih, berilah kekuatan kepadaku untuk menghadapi ujian MU, berilah petunjuk dan dan hidayah MU, jadikan lah aku orang yg dicintai MU sebagai mana kau mencintai sahabat2,wali2,syuhada,org2 soleh dan tempatkan aku dikalangan mereka.....amin ya rabbal alamin